Heeft u klachten over de manier waarop de afdeling Adviespunt Zorgbelang met uw gegevens omgaat of over de dienstverlening van Adviespunt Zorgbelang? Dan kunt u de volgende stappen ondernemen:
- Interne procedure
U richt zich bij voorkeur met uw klacht tot de betrokken medewerker.
Als u daarna nog ontevreden bent, neem dan contact op met directeur-bestuurder Jiska van den Hoek van Zorgbelang Brabant | Zeeland.
- Externe procedure
Houdt u na tussenkomst van de directeur onvrede, dan kunt u zich uitsluitend schriftelijk wenden tot:
Klachtencommissie van Zorgbelang Nederland
Per post:
Ringbaan Zuid 44
5022 PN TILBURG
of stuur een e-mail aan: info@zorgbelang-nederland.nl.
Klacht indienen
De klacht moet schriftelijk worden ingediend. Het is belangrijk de klacht en de aanleiding ervan zo volledig mogelijk te omschrijven. Er zijn geen kosten verbonden aan het indienen van een klacht.
Wie kan een klacht indienen?
Iedereen die in contact is gekomen met Adviespunt Zorgbelang van een Zorgbelangorganisatie en daar een klacht over heeft. Ook familie, vrienden of anderen kunnen een klacht indienen. Als deze familie, vrienden of anderen niet degene is die contact met het Adviespunt Zorgbelang gehad heeft, is hiervoor wel een machtiging van de betrokkene nodig.
Behandeling
De klachtencommissie zal uw klacht in behandeling nemen. Uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van de klacht krijgt u een schriftelijke reactie op uw klacht. Tevens wordt u in de gelegenheid gesteld mondeling of schriftelijk een toelichting te geven op uw klacht.
Klachtenreglement
Het volledige Klachtenreglement kunt u hieronder downloaden.