De groep werd verdeeld onder twee tafels, waar de sociaal ondernemers de tijd kregen om elkaar beter te leren kennen. De ondernemers hebben samen drie vragen behandeld:
Dit varieerde van ‘verbinden’ en ‘van betekenis zijn’ tot ‘de zorgsector naar een hoger niveau tillen’, ‘inclusiviteit’ en ‘gelijkwaardigheid creëren’.
Denk hierbij aan de verbinding tussen ondernemers, kennisdeling, de krachten bundelen en het bespreken van casuïstiek.
De behoeftes liggen onder andere bij netwerkbijeenkomsten, flexibiliteit, inzicht in de sociale zorgkaart en vertrouwen.
Nadia van den Heuvel vertelde meer over haar onderneming Ictoria. Dit sociale mediavormgevingsbureau werkt met mensen met een vermeende afstand tot de arbeidsmarkt vanwege een fysieke of mentale uitdaging. Waar moet je rekening mee houden, wat zijn uitdagingen en wat is er juist zo ontzettend mooi aan sociaal ondernemen? Bij Nadia kwam dit alles – en meer – aan bod. Ze gaf de deelnemers een mooi aantal tips mee voor hun eigen onderneming!
De ondernemers hebben zelf thema’s aangegeven die zij terug willen zien in de vervolgbijeenkomsten. Enkele van deze thema’s waren storytelling, marketing, het maken van een begroting, impact meten en het kiezen van een passende rechtsvorm. Met deze thema’s gaan we aan de slag! Wil je hierbij aanwezig zijn? Neem dan contact op met projectleider Roos Sohier. Binnenkort communiceren we over de thema’s en data van de bijeenkomsten.
Blijf op de hoogte
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Daarin informeren we je over onze projecten, diensten en samenwerkingen.