
- Dit event is voorbij.
‘Hallo achterban, bent u daar?’
29 mei 2020 @ 08:30 - 12:00
GratisEvenement Navigatie
Een goed contact met de achterban: hoe doe je dat?
Cliëntenraden, adviesraden, patiënten- en cliëntenverenigingen, worden door hun achterban steeds vaker gevraagd om zaken onder de aandacht te brengen bij beleidsmedewerkers van overheden en zorgprofessionals in instellingen. Je kunt hierbij denken aan onderwerpen die invloed hebben op beleid en uitvoering van dit beleid. Om je achterban goed te kunnen vertegenwoordigen, is het belangrijk zo goed mogelijk contact met hen te hebben.
Maar wat is dan goed contact? Hoe onderhoud je dit? Wat zijn zaken waar je zeker aandacht voor moet hebben? Hoe ga je hier met elkaar mee aan de slag? Hoe kom je tot het begin van een praktisch uitvoerbaar communicatieplan?
Wat gaan we doen
In deze interactieve training ga je hier aan de hand van concrete opdrachten mee aan de slag. We behandelen onder meer de volgende onderwerpen:
- Wie is jouw achterban?
- Waarom wil je contact met de achterban?
- Wat wil je bereiken met het contact?
- Welke contacten heb je?
- Informatie halen en brengen
- Hoe onderhoud je contact?
- Wat is een goede structurele aanpak van de achterbanbenadering?
Je wordt tijdens deze training geen communicatiedeskundige, maar bent na afloop wel in staat om heel praktisch aan de slag te gaan richting de mensen die je wilt bereiken. Zo kun je met de informatie die je hebt opgedaan tijdens deze training jouw werk zo goed mogelijk doen!
Duur training
Deze training duurt 2,5 uur
Voor wie
Deze training is voor leden van cliëntenraden, adviesraden, patiënten-en cliëntenverenigingen.
Online
Wij geven deze training online in ons virtuele klaslokaal.
Kosten
Deelname aan deze training /workshop wordt mogelijk gemaakt door subsidie van de provincie Noord-Brabant en daarom zijn er voor jou geen kosten aan verbonden.
Aanmelden
Via de website van Academie Zorgbelang.